Osto- ja maksuehdot

Ole hyvä ja tutustu alla olevaan sopimusta edeltävään tietoon ja tuotteiden tilaamista koskeviin ohjeisiin ennen tuotteiden tilaamista. Huomaa, että Select toimittaa tuotteita ainoastaan Suomen alueella.

Select käsittelee rekisteröityneen ostajan henkilötietoja tuotteen myynnissä ja tuotteen toimittamisessa perille. Ostajan henkilötiedot ovat nimi, syntymäaika, yhteystiedot (sähköposti, osoite, yhteyspuhelin) ja tilaushistorian säilytys. Ostaja antaa Selectille suostumuksensa edellä mainittujen henkilötietojensa käsittelyyn tuotteen myymiseen ja perille toimittamiseen liittyvässä tarkoituksessa. Ostaja antaa Selectille suostumuksen välittää henkilötietojaan kolmansille henkilöille, mikäli se on tarpeen Selectin oikeuksien suojaamisessa tai mikäli se liittyy ostajan suorittamaan kauppasopimuksen rikkomiseen. Select ei välitä ostajan henkilötietoja kolmansille osapuolille, mutta varaa itselleen oikeuden lisätä yhteistyökumppanien mainosaineistoa suoraan pakkauksiin.

Maksukäytäntö

Jokaiseen tilaukseen, tuotteiden määrästä riippumatta, lisätään postitusmaksu 6,99 €. Ensi kertaa tilatessasi saat paketin postiennakolla. Se tarkoittaa, että paketti tulee maksaa ennen sen luovuttamista. Kun tuote lähetetään postiennakolla (ja/tai tilaukset alk. 150 €), postimaksuun lisätään 2,90 €.

Maksaminen suoritetaan tuotteen mukana tulevan laskun perusteella. Maksuehdot on merkitty laskuun. SELECT NOR:lla on oikeus tarkastaa asiakkaan maksuhäiriötilanne ennen tuotteiden toimittamista asiakkaalle.

Sopimuksesta vetäytymisoikeus ja vetäytymistä koskeva ilmoitus

Sinulla on oikeus palauttaa tuote 30 päivän kuluessa sen saamisesta ja saada rahat takaisin. Joten jos olet varma päätöksestäsi palauttaa tuote, tee se ehdottomasti 30 päivän kuluessa. Tätä varten sinun tulee esittää vetäytymisilmoitus. Vetäytymisilmoituksen voit esittää kahdella tavalla:

  • Tuotteita voidaan palauttaa palautuskaavakkeen tai kuitin avulla. Palautukset ja vaihdot toteutetaan seuraavasti: täytä palautuskaavake huolellisesti ja vie tuote lähimpään postikonttoriin, pyydä apua postivirkailijalta. Palautuskaavake löytyy tavaroiden mukana toimitetun kuitin yhteydestä.
    Vaihdamme mielellämme tuotteet toisiin tai maksamme tavaroista maksetut rahat takaisin edellyttäen, että tuotteita ei ole käytetty ja ne ovat alkuperäisessä pakkauksessa, ja postivirkailijalle esitetään alkuperäinen palautuskaavake tai kuitti.
  • Lähetä vapaamuotoinen sähköpostiviesti (siinä tulee olla sinun nimesi, asiakaskoodisi, laskun numero, palautettavan tuotteen tuotenumero ja määrä) osoitteeseen: tilaa@select.fi ja kerro, että haluat vetäytyä sopimuksesta. Palauta palautettava tuote tai paketti ensi tilassa postitoimistoon yhdessä täytetyn palautuskaavakkeen kanssa, jonka löydät paketin mukana olleen laskun alaosasta. Palauta tuote tai paketti ehdottomasti 30 päivän kuluessa vetäytymisilmoituksen esittämisestä! Selectillä on oikeus vaatia ostajalta paketin tai tuotteen palautuksen todisteeksi kuittia tai tositetta. Ennen tällaisen kirjallisen todisteen saamista Select ei ole velvollinen palauttamaan tuotteesta rahaa.

Jotta voisit käyttää oikeuttasi vetäytyä sopimuksesta, tulee palautettavan tuotteen vastata seuraavia vaatimuksia:

  • Tuotteen tulee olla käyttämätön ja vahingoittumaton.
  • Tuotepakkauksen tulee olla avattu varovaisesti ja sitä vahingoittamatta. Joten jos olet jo käyttänyt tuotetta, voit palauttaa sen vain siinä tapauksessa, että tuotteessa ilmenee puutteita ja palautettavan tai vaihdettavan tuotteen sopimusehtoja vastaamattomuus ilmenee 2 vuoden kuluessa alkaen oston suorittamisesta.

Postikulun maksaminen sopimuksesta vetäydyttäessä

Palauttaminen on asiakkaalle maksullista. Myyjä pidättää palautusmaksun (5,00 €) palautetun tavaran hinnasta. Perustelluissa tapauksissa myyjä varaa itselleen oikeuden jättää palautuksen postikulun vaatimatta.

Postikulun maksaminen tuotteen vaihtamisen ja tilausta vastaamattomuuden yhteydessä

Mikäli tilatun tuotteen koko ei sovi Sinulle, vaihtamiseen liittyvät postikulut maksaa Select. Mikäli olet saanut tilatun tuotteen sijasta erehdyksessä väärän tuotteen tai tilattu tuote on viallinen, palauttamiseen liittyvät postikulut maksaa Select.

Tavaran perilletoimitukseen liittyvän postikulun palauttaminen

Tavaran perilletoimituksen postikulun maksamme sinulle takaisin, mikäli palautat koko tilauksesi 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Valitusten esittäminen ja takuuehdot

Jos olet käyttänyt ostettua tuotetta tavanomaisesti ja hoitanut sitä oikein, mutta epäilet, että siinä on valmistusvirhe, sinulla on oikeus esittää valitus kahden vuoden kuluessa oston suorittamisesta. Mikäli myyjällä on syytä epäillä, että tuotteessa ilmennyt puute johtuu valmistusvirheestä tai onko sen aiheuttanut ostaja, asiantuntijat vahvistavat vian aiheutumissyyt.

Valituksen esittämisen ja takuun perusteena on alkuperäinen kauppalaskussa oleva palautuskaavake tai alkuperäinen kauppalasku. Valitusta esitettäessä siitä tulee ilmoittaa myyjälle kirjallisesti viimeistään kahden kuukauden kuluessa puutteen havaitsemisesta lukien.

Kirjallisen valituksen tulee sisältää seuraavat tiedot: kuluttajan nimi ja yhteystiedot, valituksen kohteena olevan laskun numero, valituksen jättämisen päivämäärä, tuotteen puutteen kuvaus.

Select vaihtaa tuotteen, jossa on valmistusvirhe, uuteen tuotteeseen. Mikäli tämä ei ole mahdollista, niin rahat palautetaan ostajan pankkitilille neljäntoista (14) pankkipäivän sisällä siitä hetkestä kun ostajan kanssa on asiasta sovittu.

Kiistojen ratkaiseminen

Select vastaa kirjallisesti esitettyihin valituksiin viimeistään 15 päivän kuluessa valituksen saamisesta.
Mikäli Selectin antama vastaus ei tyydytä teitä, voitte olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

 

Odotamme tilauksiasi!